Mārupes novada PII
"Saimīte"

2024. gada 26 . aprīlī

Vārda dienas: Alīna, Rūsiņš, Sandris

Rādīt sākumlapā

Mūzikas mācību materiāli darbam mājas apstākļos

24.03.2020 15:54
20190423-earlychildhood-event

Mācību materiāli Mūzikai mājas apstākļos www.dziesmasberniem.lv

Caur mājaslapā ievietotajām Youtube saitēm, viegli varēsiet atrast līdzīgus video izglītojošai bērna darbībai attiecīgajos mūzikas tematos.

Dziedāšana

Dziedāšana dod prieku un enerģiju visai dienai. Tā vingrina un attīsta balsi un muzikālo dzirdi.

Mājaslapa www.dziesmasberniem.lv sadaļa METODISKIE MATERIĀLIDziesmas – bērns var dziedāt un vingrināt savu balsi “’balss- atbalss”’ vingrinājumos, nošu nosaukumu apguvē, dažādos balss augstuma vingrinājumos un dziesmās.

Deja

Sadaļā METODISKIE MATERIĀLIdejas – dejas bērnu priekam, kur bērns apgūst deju elementus, var pats tos kombinēt, radot savu deju. Dejot var ar lakatiem, šallēm, princešu kleitās, multeņu varoņu kostīmos, ar rotaļlietām un kopā ar ģimenes locekļiem.

Muzicēšana un pašizpausme

Sadaļā – INSTRUMENTU SPĒLE – bērns radoši sameklē priekšmetus mājās, ar kuriem var spēlēt ritmu – suši kociņus, koka karotes, plastmasa bļodas, puķu podus, plastmasa pudelē sabērtus rīsus, griķus…utt, skatoties, lai skaņa nav ļoti skaļa un nekairina dzirdi. Iespējams, ka mājās ir kādi bērnu ritma instrumenti. Var izgatavot ritma instrumentus no sadzīves priekšmetiem, Youtube ierakstot atslēgas vārdu “to make musical instruments for kids”.

https://youtu.be/CegbdK7KvtU

https://youtu.be/MWXrN3nIZyI

https://youtu.be/VCT1Mr653l4

 

Pirmsskolā apgūst pamata ritmu TĀ – garš Ti Ti – īss

Atgādināt bērnam, ka muzicēšana nav trokšņošana, bet tā ir ieklausīšanās mūzikā un pieskaņošanās mūzikas ritmam un dinamikai. Jāieklausās, kad mūzika skan skaļi, kad klusāk, kad tā iepauzē, vai paliek lēnāka, vai ātrāka. Svarīgi ir mācīties sākt un beigt spēlēt savu izvēlēto instrumentu reizē ar mūziku, kuru klausās.

Sadaļā METODISKIE MATERIĀLI – Darba lapas – ievietoti ritma vingrinājumi ar Skanošajiem Žestiem(SŽ) angliski “Body percussion”’, kas iesaista ritmizēšanā visu ķermeni. Svarīga ir ritma izjūtas vingrināšana mudinot bērnu atkārtot uzdoto ritmu. To dara rotaļas veidā, kad viens uzdod ritmu ar SŽ un pārējie to atkārto. Izgriežot SŽ ritma kartītes, bērns var pats kombinēt savu ritma diktātu.

Ideju, emociju paušana. Tradīcijas, Kultūras pieredze

Sadaļā – METODISKIE MATERIĀLI – Rotaļas, atradīsiet latviešu tautas rotaļas. Rotaļas māca bērnam socializēties – sadarboties dejojot aplī sadotās rokās, dejojot pārī ar draugu, pacietīgi gaidot savu kārtu rotaļas vadošā maiņā.

Sadaļa FOLKLORA – Tuvojas Lieldienas, pārrunājiet tradīcijas, izveidojiet plānu, ko darīsiet Lieldienās. Dziediet kopā Lieldienu dziesmas.

Arī tās, kuras nav tautas dziesmas, bet komponētas bērniem:

https://youtu.be/e9NorRQQrAc

https://youtu.be/iqOLNTrTIpU

 

Materiālu sagatavoja mūzikas skolotāja Vineta Vītola

 

atpakaļ